Eddy Roelofs

DRIS (Dynamisch Reizigers Informatie Systeem)

DRIS door Roelofs en Schenk

Vanaf januari 2018 werkt Roelofs en Schenk aan het verbeteren van de reisinformatie voor het GVB, hierbij gaat het er om dat de juiste reisinformatie op het juiste tijdstip aan de reizigers wordt getoond op zowel de DRISSEN als Online.
Om de juiste informatie op de Drissen te krijgen wordt de gehele informatie keten meegenomen, die bestaat uit:

  • KV1 (Koppelvlak 1, de lange termijn planning)
  • KV6 (Koppelvlak 6, de positie en punctualiteit van de voertuigen)
  • KV7 (Koppelvlak 7, de planning op halte nivo)
  • KV8 (Koppelvlak 8, de geschatte vertrektijden op basis van lijn, rit en halte combinatie)
  • KV15 (Koppelvlak 15, de korte en lange termijn tekstberichten)
  • KV17 (Koppelvlak 17, de ingrepen van de centrale verkeersleiding)
  • Logfiles van de voertuigen

  • KV8 kent 3 versies,
  • 1) DRIS_Journeys
  • 2) GOVI (NDOV)
  • 3) OpenOV

  • Wij lezen al deze gegevens in in een SQL-Server database en dikken de gegevens in naar een datawarehouse. De detailgegevens worden bewaard op dagbasis.

    Dris is één van de openbaar vervoersystemen waar wij ervaring mee hebben, DRIS zorgt voor informatie over aankomst en vertrektijden bij haltes, de informatie voor Arriva wordt verzorgt door Roelofs en Schenk.

    Het DRIS in de Drechtsteden werkt met data van Albatros , voor ritten uitgevoerd door andere vervoerders als Arriva kan geen actuele informatie getoond worden. Klik hierachter voor meer informatie over DRIS.


    Roelofs en Schenk - Toekomstgericht

    Toekomstgericht

    Partnerships voor de lange termijn
    Roelofs en Schenk - Snelheid

    Snelheid

    Binnen 2 werkdagen reactie op uw vragen

    Roelofs en Schenk - Kwaliteit

    Kwaliteit

    Constante focus op kwaliteit en resultaat

    Roelofs en Schenk - Netwerk

    ICT Netwerk

    Groot netwerk binnen de ICT branche